cricriperu.blogg.se

Sockerdjävulen har mig fortfarande i ett stadigt grepp

Publicerad 2013-11-06 12:35:15 i Allmänt

Firade 2 år som LCHF-ätare i augusti, och med en viktminskning på +/- 12 kg sedan dess. Jag är viktstabil, iaf enligt vad min kropp tycker att jag ska väga, för jag sitter fast på 74-76 kg, trots att jag skulle vilja komma ner mot 70. Men så länge jag inte går upp så är jag nöjd.
 
Det som däremot är sååå jobbigt är att sockermonstret, sockerdjävulen, fortfarande knackar på med jämna mellanrum och bjuder på en stor skål med lösgodis, lockar och pockar "ska du inte ha en, två eller tusen bitar?" Jag tackar artigt nej, vänder mig om, sockermonstret följer efter. Jag flyr ut i köket och svänger ihop nåt i all hast för att lindra sötsuget. Går sådär. Äter ost, gör lchf-vänliga kex, chokladmousse, kladdkaka...men jag kan inte substituera lösgodiset. Sura nappar och salta skallar som är mina absoluta favoriter. För jag älskar surt. Och ingen citron i världen kan kompensera det. När ska jag bli fri?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela