cricriperu.blogg.se

LCHF och familjen

Publicerad 2014-01-23 12:35:01 i Allmänt

Det är svårt att vara den enda i familjen som väljer att äta lowcarb. Hade mina barn varit små hade de också fått äta som jag, men nu är de tonåringar med egna smaker och viljor. Det i sig gjorde mig väldigt trött på LCHF i höstas, att behöva laga dubbel mat (för ibland vill inte jag ha det som övriga familjen ska äta) eller höra gnäll om maten, eller för den delen också behöva diskutera vad jag äter.

Kidsen gillar inte mina bakverk utan socker, de är tyvärr väldigt sockriga. Jag har förklarat för dem hur det hänger ihop, men de kör vidare på inslagen bana, jag kan bara finnas här och guida dem någorlunda rätt. Maken är expert på retorik och kan ibland vända ut och in på både mig och honom i sina diskussioner om fett kontra kolhydrater....

Idag vill jag tex äta blomkålsmos och kött, då kommer det gnällas om att det luktar pruuuuuttt. Ibland är det jobbigt att äta LCHF, för det ska hela tiden ifrågasättas, precis som för de stackars veganerna eller vegetarianerna. Voj voj. Men...

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela