cricriperu.blogg.se

Bakat zucchinibaguetter!

Publicerad 2013-09-30 14:27:09 i Allmänt

Mariann Andersson är mig varm om lchf-hjärtat, har hennes bakböcker och använder dem flitigt. Hon är lite mer avsockrad än jag, så jag har alltid i lite extra stevia eller erythritol när jag bakar, men det blir ALLTID bra!
 
Sen jag fick hem Baka matbröd med LCHF har jag varit sugen på att göra zucchinibaguetterna, men inte kommit till skott. Dels för att jag har en del lchf-bröd i frysen som behöver ätas upp, och eftersom jag är den enda här hemma som äter lchf så tar det lite tid. Lchf-bröd har inte samma inverkan på suget som vanligt bröd, så det blir oftast bara en skiva åt gången, till skillnad mot Skogaholmslimpa som jag kan klämma i mig en hel om ingen stoppar mig! Nåväl, åter till zucchinibaguetterna. Det var inte svårt att göra, de reste sig fint i ugnen, höll ihop osv. Däremot är jag inte så förtjust i sesam, och det var en hel deciliter i detta recept. Jag gjorde som bakerskan sa, och tog 1 dl sesam...bröden blev goda, men med för mycket sesamsmak för min del. Nästa gång kanske jag testar med linfrön istället :) Får kanske lura på dem på min kollega på jobbet inatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela