cricriperu.blogg.se

Peanutbuttercups!

Publicerad 2013-09-18 09:21:00 i Allmänt

En av mina favoritbloggar med inspiration och ätbara tips är www.fitbysam.se Hon gör de mest underbart goda peanutbuttercups, så självklart vill jag att ni också ska kunna göra såna! Pyttiga silikonformar har jag köpt på Lagerhaus, då följer det också med en cup cakes-bok med socker- och mjölrecept, vilken är bra att ha när man kanske vill baka till sockerätare (som inte har förstått ännu hur bra det är att utesluta sockret!)
 
Länk till receptet här
 
Jag gör alltid som nr 1 på chokladlagret + att jag har i en klick smör så det mjuknar ännu mer :)
 
Chokladlagret kan du göra på 2 sätt;
 
Nummer 1: 
 
Smält 4 rutor sockerfri (eller mörk) choklad.
Blanda i 2 msk kokosolja.
 
Nummer 2: 
 
0.5 dl kakao 
3-4 msk Stevia strö
2 msk smält kokosolja
1/2 tsk vaniljextrakt
 
Jag gillar att täcka jordnötsslagret med chokladen, men man kan även göra 2 lager, dvs choklad nere och jordnötssmör uppe. 
 
Jordnötssmörslagret;
 
4 msk jordnötssmör
2 msk smält kokosolja
1 msk Stevia strö
 
Häll i små silikonformar och ställ i frysen på en tallrik. Om du vill göra chokladtäckta pb cups tar du ut dom efter ca 45-60 min, lägger över ett bakplåtspapper och täcker dom i choklad innan du ställer dom på tallriken igen och ställer in tallriken i frysen i en timme till. Annars häller du bara över chokladen i silikonformen direkt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela