cricriperu.blogg.se

LCHF och kryssning

Publicerad 2013-09-19 20:56:00 i Allmänt

Igår åkte jag och min syster iväg på skaldjurskryssningen som finns på Birka Paradise just nu. Den var bokad sedan länge. Jag äter LCHF med inställningen att kunna göra avsteg när det är roliga saker som händer i livet, tex semester eller som igår; kryssningar. Skaldjur med tillbehör är oftast ganska LCHF-vänliga, men jag valde igår att äta åländskt knäckebröd, surdegsbaguette osv, och idag till frukost åt jag en fralla med ost osv. Vi delade också på en påse chips jag och syrran. Väl hemma smaskade jag på en chokladkaka jag köpte i tax freen. Men imorgon är det tillbaka på banan och nu har jag inget specifikt inbokat som gör att jag behöver göra val i maten. Så nu är det bara raka LCHF-spåret som gäller. Som f.d. och fortfarande tillnyktrande sockermissbrukare så är jag den första att erkänna att det kan vara väldigt svårt att hitta tillbaka när man gjort såna här avsteg, men skam den som ger sig! Jag vet hur och vad jag ska äta, det handlar bara om att göra det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela