cricriperu.blogg.se

Måndag och planering

Publicerad 2014-01-06 11:04:25 i Allmänt

För mig funkar det rätt bra med matlista, dock inte att den slaviskt ska följas varje dag, tvilling som jag är :) Den ska fungera mer som en inspirationslista så jag inte tappar orken och tar en snabb vanlig macka.
 
Idag måndag börjar jag med
Sen frukost: äggmjölkslatte x 2 (måste alltid dricka två koppar kaffe, kanske nåt jag kan jobba på under året!) och 1 burk makrill i tomatsås.
 
Tidig middag: lomo saltado med blomkålsmos (maträtten är peruansk med strimlat stekt kött, tomat, lök, chili, rödvinsvinäger, salt och peppar)
 
I övrigt tänker jag låta veckan inspireras av 
 
Laxsoppa med räkor och ailoi
Omeletter av olika slag
Bacon och ägg såklart
Hemmagjorda köttfärsbiffar med blomkålsmos eller cole slaw
Hemgjord pizza på 56kilos kesobröd med valfri topping (ungarna gillar den också!)
Grekisk sallad
Pulled pork (kanske till helgen)
Stekt fisk med skirat smöööööör
Ostpizza á la Annaslchf
 
Och makrill i tomatsås, lite kesella eller turkisk yoghurt med hemgjord müsli och hallon innan jag sover efter att ha jobbat mina nätter denna vecka.
 
Med lite vilja och planering så går det om man vill!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela